فناوری برای رهگیری دقیق افراد در داخل ساختمان‌ها

1416921905250_18

فناوری برای رهگیری دقیق افراد در داخل ساختمان‌ها

نوعی نرم‌افزار جدید به نام ” SiRFusion ” به کاربران در نقشه‌برداری دقیق داخل ساختمان‌ها و رهگیری افراد در یک محیط عمومی کمک می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، این نرم‌افزار سیگنال‌های وای‌فای، جی‌پی‌اس و حسگرهای تلفن همراه را برای نقشه‌برداری از داخل ساختمان‌ها مانند فروشگاه‌های خرید ترکیب می‌کند و به افراد امکان یافتن اقلام مختلف در سوپرمارکت‌ها و حتی رهگیری دیگران در یک جمعیت شلوغ را می‌دهد.


سیستم‌های جی‌پی‌اس به طور معمول به ماهواره‌ها برای ارائه اطلاعات مکان‌یابی متکی‌اند و در حالی که این سامانه‌ها در محیط‌های داخلی ساختمان کارآمد هستند، دقت و اعتمادپذیری آن‌ها به دلیل وجود پشت‌بام‌ها و دیوارها ضعیف است.

نرم‌افزار شرکت «رادیو سیلیکون کمبریج» (CSR) جی‌پی‌اس را با سیگنال‌های وای‌فای زمان واقعی برای رهگیری افراد ترکیب می‌کند. اطلاعات دریافتی در نهایت به «مرکز مکانیابی» CSR آپلود می‌شود و در آنجا داخل ساختمان به صورت دقیق محاسبه می‌شود.

شرکت ارائه‌دهنده مدعی است این فناوری در مکانی شلوغ مانند مرکز خرید تا فاصله پنج متری دقیق است اما می‌توان بسته به تعداد سیگنال‌های وای‌فای دقت آن را افزایش داد. همچنین می‌توان این نرم‌افزار را به هر برنامه اندرویدی اضافه کرد.

این فناوری در مکان‌هایی مانند خیابان‌های عمومی، هتل‌ها و فروشگاه‌های خرید کارآمد است و مردم را قادر به یافتن سریع راهشان به سمت مقصد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.