کارنامه مالی لنوو در سال 2014 منتشر شد

لنوو کارنامه مالی خود برای سال مالی 2014 را منتشر کرد. بر اساس این گزارش اگرچه میزان درآمدهای این شرکت افزایش داشته، اما میزان سود آن کاهش شدیدی را تجربه کرده است.

لنوو، بزرگ‌ترین تولیدکننده کامپیوترهای شخصی گزارش مالی سه‌ماهه پایانی سال 2014 خود را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، لنوو توانسته در این مدت 18.7 میلیون اسمارت‌فون صادر کند.

 

lenovo

 

7.8 میلیون دستگاه از گوشی‌های فروخته شده متعلق به موتورولا است که مدت کمی است به زیرمجموعه لنوو اضافه شده است. لنوو توانسته بود در سه‌ماهه پیش از آن 16 میلیون گوشی هوشمند صادر کند. مجموع فروش اسمارت فون لنوو در سال 2014 نیز 76 میلیون دستگاه ثبت شده که رکوردی مهم برای این غول چینی محسوب می‌شود.

لنوو در حوزه‌های دیگر نیز رکوردهای قابل‌توجهی ثبت کرده است. این شرکت چینی توانسته در سال قبل 60 میلیون کامپیوتر شخصی صادر کند. لنوو همچنان به عنوان بزرگترین فروشنده کامپیوترهای شخصی باقی مانده، با این حال سال 2014 اولین سالی بوده که میزان فروش اسمارت‌فون لنوو از میزان فروش کامپیوترهای شخصی آن بیشتر بوده است.

 

با وجود چنین حضور موفقی، لنوو سال 2014 را در گیر و دار انتقال موتورولا و کسب و کار سرور IBM به زیرمجموعه خود بوده است. میزان سود این شرکت در سه ماهه‌پایانی سال 37 درصد کاهش یافته است.

میزان درآمدهای این شرکت نیز در سه‌ماهه چهارم سال 2014 نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد رشد داشته و به 11.3 میلیارد دلار رسیده است. ولی سود خالص لنوو در این مدت 100 میلیون دلار بوده که 37 درصد نسبت به مشابه سال قبل کمتر است.

مجموع درآمدهای سال مالی 2014 لنوو به 46.3 میلیارد دلار رسیده که 20 درصد نسبت به سال مالی 2013 بیشتر است. اما سود سالیانه آن 829 میلیون دلار بوده که نسبت به 5 میلیارد دلار سال قبل از آن سقوطی شدید محسوب می‌شود.

لنوو به طور پیوسته جایگاه نخست فروشندگان کامپیوترهای شخصی و جایگاه خود در میان پنج شرکت برتر فروشنده اسمارت‌فون را حفظ کرده، اما لنوو شرایط سخت بازار را درک می‌کند و قصد دارد تغییراتی در مدل کسب و کار خود اعمال کند. درخواست برای کامپیوترهای شخصی در حال کاهش است و از سوی دیگر بازار اسمارت‌فون چین نیز اشباع شده و روند کاهشی خود را آغاز کرده است. چنین تغییراتی سبب شده تا لنوو نیم‌نگاهی به حوزه نرم افزار داشته باشد.

«یانگ یانگ‌کینگ»، رییس هیئت مدیره لنوو هم در اطلاعیه ای، ارایه کسب و کاری تلفیقی شامل نرم افزار و سخت افزار را به عنوان یکی از الزامات حضوری موفق و رو به رشد در بازار امروز برشمرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.